Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları

Program Eğitim Amaçları

Gazi Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, İmalat Mühendisliği olarak; öğrencilerimizin lisans programımızdan mezuniyetleri sonrası sektörel beklentiler ve kariyer hedefleri doğrultusunda  eğitim amaçları oluşturulmuş ve aşağıda verilmiştir.

PEA-1 İmalat süreçleri ve üretim sistemlerinin tasarımını, geliştirilmesini ve entegrasyonunu yetkin bir şekilde gerçekleştirmek

PEA-2 İmalat işletmelerinin verimliliğini ve rekabet gücünü artıran yenilikçi çözümler üretmek

PEA-3 Mezunlar, farklı disiplinler arasında iş birliği içerisinde gerekli imalat süreçlerine liderlik etmek, projeleri etkili bir şekilde planlamak, uygulamak ve yönetmek.

PEA-4 İmalat mühendisliği uygulamalarını mesleki etik değerler ve profesyonel sorumluluklarla icra ederek, toplumun sürdürülebilir kalkınmasına ve mühendislik alanındaki gelişmelere katkıda bulunmak.

Program Çıktıları

1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
background image