Üniversitemiz temel değerleri doğrultusunda bireyler yetiştirme; araştırmalar yoluyla evrensel düzeyde fikir, bilgi, bilim, teknoloji ve hizmet üreterek toplumsal sorunların çözümüne ve hayat boyu öğrenme sürecine katkıda bulunmaktır.
Uluslararası düzeyde bilim, teknoloji ve sanatta, girişimci ve öncü bir üniversite olmak.
Gazi Üniversitesi, Cumhuriyet’in öncü öğretmenlerini yetiştiren ilk eğitim kurumunu bünyesinde barındırmanın onuru ve araştırma üniversitesi olmanın sorumluluğuyla;
►Eğitim ve Araştırmada Öncü
Evrensel bilime ve millî kültürün oluşmasına katkı sağlayan öğrenme ve araştırma isteğini teşvik eden yüksek akademik niteliği,
►Kalite Odaklı
Kurum kültürüne uygun olarak; eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet alanlarında çağın gerek ve ihtiyaçlarına göre sürekli iyileştirme faaliyetlerini sürdürmeyi,
►Katılımcı
Kurumsal karar verme süreçlerini iç ve dış paydaş katılımı sağlayarak yürütmeyi,
►Çevreye Duyarlı
Ürün ve hizmetleri geliştirirken ve sunarken çevrenin korunmasına ve iyileştirilmesine özen göstermeyi,
►Sorgulayıcı ve Yenilikçi
Bilimde özgünlüğü arayan; araştırma, eğitim, teknoloji konularındaki gelişmelerde sorgulayıcı, eleştirel, toplumun ve insanlığın gereksinimlerine hizmet edecek yenilikçi çağdaş yaklaşımı,
►İnsana ve Topluma Karşı Sorumlu
Millî değerleri sahiplenmeyi merkeze alan, her türlü görüş ve düşüncenin barış ve hoşgörü içinde dile getirilebildiği; farklılıkların zenginlik olarak görüldüğü, her türlü ayrımcılığa karşı çıkan evrensel yaklaşımı;
Üretilen bilgi, teknoloji ve hizmeti iç ve dış paydaşlar aracılığı ile toplum yararına sunmayı,
►Liyakat ve Etik Değerlere Bağlı
Evrensel, bilimsel, akademik ve mesleki etik değerleri merkeze almayı;
Başarıyı, yeteneği, çalışmayı ve çabayı yüceltmeyi; seçim ve değerlendirmelerini yetkinlikler temelinde ve nesnelliği gözeterek gerçekleştirmeyi,
►Kurumsal Aidiyeti Yüksek
Mensubu olmakla gurur duyulan ve bunun sorumluluğunu taşıyabilen bir kurum olmayı,
►Tarih ve Kültürüne Bağlı
Tarihî, kültürel, millî ve manevi değerlere karşı duyarlı bir yaklaşıma sahip olmayı,
►Bölgesel ve Küresel Sorumluluklarının Farkında
Sahip olduğu birim ve insan kaynaklarıyla ülkenin fiziki, ekonomik, stratejik ve sosyal şartlarına, yakın coğrafya ve dünya sorunlarına duyarlı olmayı ve çözüm üretebilmeyi kendine temel değerler olarak benimser.
İmalat sektöründe yetkin, nitelikli ve çözüm odaklı mühendisler mezun eden, alanında tanınan ve saygın bir bölüm olmaktır.
İmalat sektöründe, mühendislik disiplinine, analitik düşünme ve çözüm üretme kabiliyetine sahip, araştırmacı, tasarım kabiliyeti yüksek, imalat yöntemlerini uygulayabilen, ulusal ve uluslarlararası imalat sektörüne öncülük edebilen, rekabetçi ve ülkemiz menfaatlerine katkı sağlayan mühendisler yetiştirmektir.
Program Eğitim Amaçları
Gazi Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, İmalat Mühendisliği olarak; öğrencilerimizin lisans programımızdan mezuniyetleri sonrası sektörel beklentiler ve kariyer hedefleri doğrultusunda eğitim amaçları oluşturulmuş ve aşağıda verilmiştir.
PEA-1 İmalat süreçleri ve üretim sistemlerinin tasarımını, geliştirilmesini ve entegrasyonunu yetkin bir şekilde gerçekleştirmek
PEA-2 İmalat işletmelerinin verimliliğini ve rekabet gücünü artıran yenilikçi çözümler üretmek
PEA-3 Mezunlar, farklı disiplinler arasında iş birliği içerisinde gerekli imalat süreçlerine liderlik etmek, projeleri etkili bir şekilde planlamak, uygulamak ve yönetmek.
PEA-4 İmalat mühendisliği uygulamalarını mesleki etik değerler ve profesyonel sorumluluklarla icra ederek, toplumun sürdürülebilir kalkınmasına ve mühendislik alanındaki gelişmelere katkıda bulunmak.
MÜDEK HAKKINDA
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.